Ανάλυση PEST

Από Wikipedia

Η ανάλυση PEST είναι ένα στρατηγικό εργαλείο του Μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την ανάλυση του Μακροπεριβάλλοντος μίας επιχείρησης. Με την έννοια του περιβάλλοντος δεν εννοούμε το φυσικό περιβάλλον αλλά τα συστήματα και τις δομές που περιβάλλουν μία επιχείρηση.

Έτσι η ανάλυση PEST αναλύει:

  • Το Πολιτικό περιβάλλον (Political)
  • Το Οικονομικό περιβάλλον (Economic)
  • Το Κοινωνικό περιβάλλον (Social)
  • και τέλος το Τεχνολογικό περιβάλλον (Technological)

Το PEST προέρχεται από τα αρχικά των παραπάνω περιβάλλοντων (στα αγγλικά). Η ανάλυση PEST χρησιμοποιείται στο Πλάνο Μάρκετινγκ κατά την ανάλυση της παρούσας κατάστασης αναφορικά με το μακροπεριβάλλον. Ωστόσο αποτελεί από μόνη της ανεξάρτητο εργαλείο και μπορεί να εφαρμοστεί για οποιαδήποτε κατάσταση.

Κανένα από τα παραπάνω περιβάλλοντα δεν θα πρέπει να θεωρείται σημαντικότερο έναντι του άλλου, καθώς όλα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην λειτουργία μίας επιχείρησης.


Ας δούμε ένα ενδεικτικό παράδειγμα, ανάλυσης του ευρύτερου περιβάλλοντος, στο οποίο το προϊόν/υπηρεσία που προωθούμε εντάσσεται:

Ανάλυση Περιβάλλοντος
Πολιτικό Οικονομικό Κοινωνικό Τεχνολογικό
Πολιτική Αστάθεια με γειτονικές χώρες Διεθνής Οικονομική Ανάπτυξη Αλλαγές στην Εκπαίδευση Εισαγωγή Νέων Αυτοματισμών στην Βιομηχανία
Αλλαγή Φορολογικού Νόμου Ανάπτυξη Τοπικής Οικονομίας Αλλαγές στις απαιτήσεις άσκησης επαγγελμάτων Αλλαγές στην Χρήση του Διαδικτύου
Αλλαγή Εργατικής Νομοθεσίας Αύξηση/ Μείωση στα επιτόκια δανεισμού Δημογραφικές Αλλαγές (αύξησης/μείωσης πληθυσμού) Αλλαγές στα Τεχνολογικά Κίνητρα
…………… …………… …………… ……………

Εντοπίζουμε σε κάθε περίπτωση τις νέες τάσεις και τις αλλαγές που έχουν προκληθεί.